Kleppenreiniger 9873

Inlaatklepreiniger - een zeer effectief hulpmiddel voor het reinigen van het inlaatsysteem van benzinemotoren tot aan de inlaatkleppen en op de meest ontoegankelijke plaatsen van al het typische vuil zonder het systeem te demonteren. In de meeste gevallen is één enkele toepassing voldoende om het inlaatsysteem in perfecte staat te brengen.
Terwijl de stationairloopklep (IAC) werkt, hopen zich geleidelijk afzettingen op, wat uiteindelijk de circulatie van lucht en gassen beïnvloedt. Dit vermindert het motorvermogen en de acceleratie, verstoort de soepelheid van het stationair draaien en verhoogt het brandstofverbruik aanzienlijk. Tekenen van een verstopte stationairloopklep kunnen zijn:
- Moeilijk opstarten;
- Intermitterend stationair draaien, zoals aangegeven door springende toerentellerstanden;
- Langzame snelheidsvermindering wanneer u tijdens het rijden het koppelingspedaal intrapt;
- Zwarte rook uit de uitlaatpijp.

Eigenschappen:
- Verwijdert snel, effectief en zorgvuldig vuil, roet, koolstof, harsachtige en olieachtige afzettingen en andere moeilijk te verwijderen en oude vuiligheid;
- Beschermt de elementen van het inlaatsysteem verder tegen corrosie en oxidatie, voorkomt de vorming van nieuw vuil en afzettingen erop, biedt functionaliteit en mobiliteit van bewegende delen, - verlengt de levensduur van het inlaatsysteem en verlaagt reparatiekosten;
- Vergemakkelijkt koude start, herstelt de uniformiteit van het stationair toerental en verlaagt het brandstofverbruik;
- Bevat aceton - agressief voor lakoppervlakken en kunststoffen;
- Veilig voor katalysatoren, zuurstofsensoren en turboladers.

Toepassing: schud de ballon goed voor gebruik. Het product moet achter de luchtstroommeter worden gespoten (het product mag er niet op komen) gedurende ten minste 30 seconden (afhankelijk van de mate van vervuiling) wanneer de motor stationair draait (ten minste 2000 tpm).
Als er bijzonder hardnekkige afzettingen op het gaspedaal, in het inlaatspruitstuk of op de inlaatkleppen zitten, kan de reinigingsprocedure worden herhaald. Laat de motor na het aanbrengen ongeveer 20 seconden draaien bij min. 2000 tpm, zodat eventuele resten in het inlaatsysteem kunnen verbranden.


Klanten die dit artikel kochten, hebben ook het volgende gekocht: